Przy przyjmowaniu, rozpatrywaniu oraz załatwianiu skarg, wniosków i interwencji w jednostkach organizacyjnych Poczty Polskiej stosuje się zapisy Regulaminu przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków i interwencji w Poczcie Polskiej S.A.
Regulamin dostępny jest na stronie internetowej: https://www.poczta-polska.pl/dokumenty-do-pobrania/ w zakładce „Inne”
Zgłoszenie można wnieść:
- za pośrednictwem e-formularza zamieszczonego na stronie internetowej
https://ereklamacje.poczta-polska.pl/wniosek_reklamacyjny - pisemnie, na adres siedziby Poczty Polskiej S.A.,
ul. Rodziny Hiszpańskich 8,
00-940 Warszawa - ustnie do protokołu w placówce pocztowej.
Zgłoszenia rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki a w przypadku, gdy rozpatrzenie sprawy wymaga postępowania wyjaśniającego, udzielenie odpowiedzi powinno nastąpić nie później jednak niż w terminie 30 dni. W przypadku braku możliwości udzielenia odpowiedzi na zgłoszenie w terminie, informuje się Wnoszącego o przyczynie zwłoki oraz o przewidywanym terminie udzielenia ostatecznej odpowiedzi. Ostateczny termin nie może przekroczyć 30 dni, liczonych od dnia następnego po dniu udzielenia informacji o przyczynie zwłoki.
Zgłoszenia anonimowe, nie zawierające danych niezbędnych do rozpatrzenia, w szczególności: imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu korespondencyjnego Wnoszącego nie są kwalifikowane jako skargi, wnioski i interwencje i po zarejestrowaniu pozostawiane są bez rozpatrzenia